Hack Academy, cyber campaign CIGREF

30 janvier 2016 | Cigref in english

CIGREF-campagne-hack-academy4 clips Hack Academy CIGREF

CIGREF undertakes many actions in the field of cybersecurity: information, education, publications, awareness… After creating a serious game called « Keep an Eye Out » designed to involve company’s employees in preventing digital risks, CIGREF now raised a public awareness campaign, called the “Hack Academy « . Initiated on October 1st 2015, this campaign wants to raise awareness among citizens through 4 episodes addressing 4 different digital risks one’s can be exposed to.

Raising awareness about cyber security is far too important to be tackled ”seriously”. This is why, Pascal Buffard, President of CIGREF says that, to launch this campaign, humor appears as a better way than fear.

« First, using the metaphor of reality shows enables us to address a larger audience Secondly, using the stereotype of the Hacker that we usually see in movies, could be meaningful to everyone”.

The four candidates of the Hack Academy share their own talents with the jury:

  • Jenny shows how to crack passwords
  • Willy uses phishing techniques
  • Martin shows his expertise in malwares
  • Dimitri hacks secure payment

This campaign, supported by ANSSI (the French network and information security agency), promotes the following message ”on the Internet, I stay vigilant! »

[table id=2 /]

Le Cigref et ses partenaires européens publient un Manifeste pour les élections européennes.

Nos quatre associations, Beltug en Belgique, Cigref en France, CIO Platform Nederland aux Pays-Bas et Voice en Allemagne, qui représentent collectivement plus de mille grandes entreprises européennes utilisatrices de technologies numériques, ont identifié quatre...

L’IA en entreprise : retours d’expérience et bonnes pratiques

Le Cigref a publié, au mois de juillet 2023, une première note d'information et d'actualité intitulée « Recommandations au sujet des IA génératives ». Un peu plus de six mois après, les évolutions particulièrement rapides des solutions intégrant ce type de...

Les métavers : démystification et chemins à parcourir

Ce rapport sur les métavers, produit par le groupe de travail Cigref piloté par Malika Mir, Directrice des Systèmes d’Information du GROUPE BEL, et Olivier Le Garlantezec, Digital Tech Partnerships Director chez LVMH Group, explore les différents enjeux auxquels sont...

Les métavers : démystification et chemins à parcourir

Ce rapport sur les métavers, produit par le groupe de travail Cigref piloté par Malika Mir, Directrice des Systèmes d’Information du GROUPE BEL, et Olivier Le Garlantezec, Digital Tech Partnerships Director chez LVMH Group, explore les différents enjeux auxquels sont...