How a call center remembers its performances?

16 mars 2006 | Cigref in english

This exploratory research forms part of a larger research investigation conducted with the CIGREF, which aims to analyse the contribution of the use of Information and Communication Technologies (ICT) to company’s performance.

This paper does not claim to bring final answers to this question. Before that, one can ask: how performances are represented in the organisation? How they are combined, transformed and propagated in it? And, what is the place of ICT in this process?

These questions stress the cognitive system of the organisation: the way the information is represented in it, combined, transformed and propagated. In this paper, I will focus my analysis on the information’s performance, and will examine the role and the place of ICT in the performance representation and propagation into the organisation.

Download the document [pdf, 35 ko]

Critères de décisions RSE à intégrer dans les projets IT : l’outil d’évaluation disponible !

Peut-on encore, en 2023, lancer un projet SI sans se préoccuper de sa contribution à la RSE et de son impact Numérique Responsable ? Quelles sont les bonnes questions à se poser pour justement, engager un tel projet en toute connaissance de cause ? Et d’ailleurs,...

Réagir à une cyberattaque massive : Gérer les conséquences d’une crise d’origine cyber

Le risque cyber est aujourd’hui considéré comme le risque le plus élevé par la plupart des organisations et entreprises. Le travail d'intelligence collective présenté dans ce rapport a donc pour objectif de mettre à disposition des lecteurs des éléments très concrets...

Élaborer et mettre en place la stratégie data : Gouvernance et Architecture Data & Analytics

Le Cigref publie, sous forme de rapport, le résultat des travaux de son groupe de travail sur le thème « Gouvernance et architecture data », co-piloté par Alice Guéhennec, Chief Digital & Information Officer du groupe SAUR et à Patrick Mahu, architecte...

Mise en application du Digital Market Act

Le Digital Market Act ou DMA, réglementation européenne sur laquelle le Cigref s’est beaucoup impliqué au cours de ces dernières années, entre en application à compter d’aujourd’hui, mardi 2 mai 2023. Télécharger le communiqué de presse Maintenant que le DMA...

Cloud Migration Strategies: a structural challenge for companies

Cigref publishes a report on the results of the work of its working group on "cloud migration strategies", co-chaired by Jean-Christophe Lalanne, EVP IT at Air France KLM, and Stéphane Rousseau, CIO at Eiffage. This updated version of the first version of the Cloud...